Arbejdet hos et callcenter

Der er selvfølgelig altid mange der spørger en hvad det er man arbejder som. Det er faktisk oftest et af de vigtigste og første spørgsmål der kommer op i en samtale, når man snakker med en anden person. Der er altså ingen tvivl om, at hvad folk de arbejder med, betyder ret meget i hvordan vi opfatter og ser på  andre. Der er altså ingen tvivl om at man derfor ikke altid skal tage det hele hos en person, bare fordi at han har en dårligt arbejde. Mange de dømmer altså folk der ikke har et fedt job, og jeg syntes faktisk at det er en stor skam. Der kan nemlig enten være to grunde til, hvorfor det er at folk har et såkaldt dårligt job. Enten er det fordi at man arbejder lidt forskellige steder, og ikke rigtigt er i gang med sin karriere, eller også er det fordi at man fortsat er i gang med at opleve en masse. Oftest er det altså dem der ikke har et fedt arbejde, der rent faktisk har noget ekstra at byde på.

Adresseservice Det ekstra ved et callcenter

Der er f.eks. mange unge der vælger at arbejde ved et callcenter i et halvt til et helt år, for at have råd til at komme ud for at rejse. Du ville heller ikke dømme disse unge mennesker, for at have valgt et job uden fremtid i, ganske enkelt fordi at de bruger det som en afsats til at få set verden. Det giver derfor heller ikke mening at vi ikke dømmer unge der arbejder ved et callcenter, men i stedet dømmer ældre mennesker, der også har en form for sabbat år arbejde, og det er hvad enten om det er arbejdet hos et callcenter, eller et hvilket som helst andet sæsonarbejde. Jeg mener altså virkeligt at det er en skam at vi dømmer de mennesker, der har valgt en anden vej, end at tage karriere stien op ad, for at se hvor langt vi kunne nå op, inden vi bliver for trætte af at kravle op af. Så vi skal helt klart stoppe med at dømme dem der arbejder for et callcenter.